עולם המסחר נמצא בשנים האחרונות בהפיכה משמעותית – Ecommerce. יותר ויותר לקוחות מבינים שרכישה באינטרנט היא עניין פשוט, לרוב מאובטח כהלכה ובעיקר נוח! מה יותר נוח מלעשות את הרכישות מהבית??
בשביל עסקים שהבינו זאת ומעוניינים בבניית חנות וירטואלית, אעסוק במאמר הזה על המקום המשמעותי ביותר בחנות מקוונת – בדף המוצר! אין ספק שהדרך אל דף המוצר חשובה ביותר אבל שם הלקוח יחליט האם הוא רוכש או לא.
פסיכולוגיה בדף המוצר
לפני הכל צריך להבין, ברמה הפסיכולוגית, שישנם לקוחות רבים המגיעים לאתר רכישה, מטיילים בין המוצרים והשאלה שמנקרת שלהם בראש היא: "אולי כבר עדיף ללכת לחנות?". תחושת חוסר הביטחון מלווה גולשים רבים ומונעת מהם להשלים רכישה והתפקיד שלנו הוא לא "לדחוף" להם את המוצר. התפקיד שלנו הוא להפחית עבורם עד כמה שניתן את תחושת חוסר הביטחון ואי הוודאות.
סיבות בגינן אנשים יהססו לבצע רכישה:
- חשש שהתמונה אינה תואמת את המציאות
- אין להם מספיק מידע על המוצר
- חשש שהצבע נראה אחרת
- חשש המידה/גודל לא יהיו נכונים
- שהמשלוח לא יגיע בזמן
- שעלות המשלוח תהיה גבוהההתפקיד שלכם כבעלי חנות מקוונת הוא להסיר מהם את הספקות על ידי כך שתספקו להם את כל המידע לו הם זקוקים – מידע עדכני המאורגן באופן נכון!
להלן הדגשים לדף מוצר יעיל ומעולה:
- מספר טלפון – מספר הטלפון צריך להופיע באופן ברור ללקוח בכל שלב, מהרגע שהוא נכנס לאתר ועד לשלב התשלום ובעיקר בדף המוצר. לעתים לקוח מתלבט האם לרכוש ורוצה לשאול שאלות. במידה ולא יהיה אמצעי ברור ליצירת קשר מיידי – הלקוח ייצא!
- תמונה – נכון שצילום מקצועי עולה כסף אבל צילום מקצועי גם יכניס לכם כסף. הרבה יותר מצילום ביתי. התמונה היא מרכיב סופר חשוב וכדאי מאד שהיא תהיה גדולה, עם זכוכית מגדלת המאפשרת להגדילה עוד יותר
- הסבר על המוצר – תיאור המוצר חשוב מאד ללקוח. הוא ירצה לדעת מפרט טכני במידה ומדובר במכשיר חשמלי או הרכב בד במידה ומדובר בביגוד. כמה שיותר פרטים המאורגנים בצורה מסודרת יקלו על הלקוח.
- מחיר – באופן ברור, ליד או מתחת למוצר, מחיר סופי. אן יש הנחות ציינו מחיר לפני ואחרי. אם יש מבצעים המוזילים את המחיר – ציינו אותם.
- פרטי משלוח – נכון שבהרבה מקרים פרטי המשלוח מצויינים רק במעבר לעגלת הקניות..לדעתי פרטי המשלוח צריכים להיות שקופים גם בדף המוצר.
- גישה נוחה – לדפי מידע אחרים(אודות/מדיניות משלוחים והחזרה) – דף המוצר צריך להיות במסגרת האתר וכאשר יש גישה לדף "אודות" המאפשר להם לדעת ממי הם רוכשים, ודף "מדיניות משלוחים והחזרות". הרבה פעמים יגיעו לאתר שלכם ישירות מבחוץ (תוצאות גוגל) וירצו לדעת מה זה האתר הזה, למי הוא שייך לפני ביצוע רכישה.
- סמלי אבטחה – הסמלים המראים שהרכישה נעשית באופן מאובטח חשובים מאד. תתפלאו אבל עדיין ישנם אנשים רבים המפחדים לשלם באשראי באינטרנט.
- המלצות/דירוג – אם יש לכם אפשרות, בקשו המלצות מלקוחות והצמידו לדף המוצר או בקשו לדרג והציגו בדף המוצר. ישנם כל מיני תוספים המאפשרים לעשות זאת-עליכם לבדוק מול המתכנתים שלכם. המלצות הן כלי מעולה לגרום למתלבטים להחליט.
- אפשרות להשוואה – גם כאן, במידה ויש אפשרות להשוואה בין שני מוצרים זה מעולה. במקום הדילוג הזה בין שני הדפים שיכול להיות מעייף.
- וידאו להמחשה – כלי מעולה! לדעתי צריך על כל דף מוצר סרטון וידאו קשר המציג את המוצר אבל אני יודע ומבינה שבעולם המציאותי קצת קשה לבעל עסק לייצר ולערוך סרטון כזה. אם יש לכם אפשרות – צרו סרטונים אפילו על המוצרים המובילים שלכם ותעלו לאתר. הסרטונים נותנים כל כך הרבה מידע שאי אפשר להעביר בתמונות וטקסט.
זיכרו שהמוטו צריך להיות פשוט: שקיפות! תארו את המוצר כפי שהוא, באופן ברור ופשוט, בלי התחכמויות, מידע עודף ותמונות לא ריאליות.