TSUMI – תשומת לב לאתרי אינטרנט
  • אודות
  • שירותים
  • לקוחות
  • Must read
  • צרו קשר: 050.5232000
  • אודות
  • שירותים
  • לקוחות
  • Must read
  • צרו קשר: 050.5232000
TSUMI – תשומת לב לאתרי אינטרנט
  • אודות
  • שירותים
  • לקוחות
  • Must read
  • צרו קשר: 050.5232000
  • אודות
  • שירותים
  • לקוחות
  • Must read
  • צרו קשר: 050.5232000
ולפעמים החגיגה נגמרת – שינויים בהצגת נפח חיפוש באדוורדס
ראשי » בניית אתר חדש » ולפעמים החגיגה נגמרת – שינויים בהצגת נפח חיפוש באדוורדס

ולפעמים החגיגה נגמרת – שינויים בהצגת נפח חיפוש באדוורדס

מיכל שרוני

מה שהחל לפני חודש וקצת כניסוי שקט שהתפרש כבאג, הפך בימים האחרונים לשינוי קבוע ומשמעותי: החל מהימים האחרונים נפח החיפוש בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס – יוצג אך ורק לחשבונות משלמים – ז"א רק לכאלו המפעילים קמפיינים בתשלום.

סינית אני מדברת?

נפח חיפוש הוא בעצם כמויות מוערכות של חיפושים לביטויי מפתח מסוימים. לדוגמא אם יש לנו עסק להשכרת מכוניות נרצה לקדם אותו על כל מיני ביטויים הקשורים לתחום "השכרת רכב". נבצע מחקר מילות מפתח מקיף לתחום ונחלץ את הביטויים שאותם נקדם קידום אורגני או ממומן. לדוגמא  אם נדע שהביטוי "השכרת רכב עם 7 מקומות" הוא ביטוי שאין לו הרבה חיפושים ניתן לו פחות דגש בתהליך הקידום של העסק אותו אנו מלווים, לעומת זאת אם נראה ש"השכרת רכב עם 5 מקומות" הוא ביטוי שיש לו אלפי חיפושים חודשיים – ניתן גז ונשקיע כדי לקדם אותו (כמובן שזה לא כזה שחור/לבן אבל זה כבר לפוסט אחר..).

נפח חיפוש באדוורדס
אלו התוצאות המתקבלות כאשר אין קמפיין פעיל

בבדיקת נפח החיפוש עושים שימוש מקדמים ועסקים כדי לבחון, לבדל ולטרגט קהל פוטנציאלי. הכלי במשך שנים היה כלי חינמי ועל המציאה הזו "קפצו" גם אתרים אחרים ששאבו משם נתונים וגבו על כך תשלום.

אם עד עכשיו היה קל ביותר להיכנס ולקבל אינסוף נתונים ולשאוב מידע שיכול לסייע מאד לקידום עסק הרי שהחל משבוע שעבר ניתן לצפות בנפחי חיפוש של מילות מפתח והצעות למילות מפתח נוספות רק אם קיים חשבון משלם באדוורס ומופעל קמפיין. מי שלא ישלם יקבל אומדן מאד רחב ולא פרקטי וגם לעתים לא יקבל את המילים המדויקים שמחפש אלא רק רעיונות לביטויים.

על מי משפיע השינוי?

  • מקדמי אתרים – המבצעים מחקר מילות מפתח לנישות כדי לדעת איזה ביטויים לקדם.
  • אתרים השואבים את המידע מגוגל ומוכרים את השרות – בימים האחרונים רבים מהם הוציאו הודעות המתריעות כי השינוי משפיע ישירות על השרות שלהם וכי הן פועלים כדי למצוא פתרונות.
  • עסקים הנשענים על מחקר שוטף של מילות מפתח לקידום העסק ויאלצו להוסיף קידום ממומן כדי להיות חשופים לנפחי חיפוש.

האם יש משמעות לגובה התקציב?

לפי גוגל, כרגע אין מינימום של השקעה וגם פתיחת קמפיין ב-5$ יאפשר לכם, תוך 24 שעות להתחיל לקבל נתונים. הם כמובן גם לא מתחייבים שלא יגבילו את המינימום הנדרש. בנוסף לכך בפורומים השונים ישנם אנשים המדווחים שהיו להם בעיות בהצגת נתונים עם תקציבים נמוכים..בגוגל מתעקשים כי אין מגבלה כזו נכון לרגע זה.

למה?

נכון שהנטייה היא לכעוס כי זה קצת חזירי, הרי גוגל היא גם ככה חברה מאד רווחית. מצד שני – גוגל מספקת מידע ששווה זהב! לדעת אילו ביטויים אנשים מחפשים מאפשר לבצע מחקר מילות מפתח מקיף ויסודי שיכול להשפיע לחיוב על תפקודו של כל עסק. מעבר לעניין התפעולי של לאחסן ולאפשר מידע כזה, עניין הדורש משאבים טכנולוגים שעולים כסף, הרבה חברות אחרות פשוט גוזרות קופון על חשבון גוגל: הן שואבות את המידע מגוגל ומעניקות את השרותים שלהן בתשלום אז למה שגוגל לא ירוויחו מזה?

אז מה עושים?

פותחים חשבון משלם באדוורס, מפעילים מודעה במינימום הרצוי וכך פותחים שוב את כלי מילות המפתח. ניתן כמובן גם להשתמש בכלים אחרים הנותנים את אותו שרות בתשלום אך כדאי לוודא שאינם שואבים נתונים מגוגל, אחרת, כפי שאמרתי….גם הם בבעיה.

לסיכום: עבור מי שעוסק בקידום אתרים השינוי שבוצע הוא שינוי מאד משמעותי ומחייב אותנו למצוא פתרונות אחרים. הקלות שבה נשלפו נתוני חיפוש בעבר לכל דורש איננה עוד אבל אין לי ספק שע הזמן יקומו פתרונות חלופיים. כמובן שעניין ה"מידע בחינם" כבר לא יהיה רלוונטי – כל מי שיצליח ליצור כלי חיפוש ללא הגבלה של מילות מפתח המסתמך על נתוני גוגל – ידרוש על כך תשלום.

שיתוף
  • Facebook
  • אימייל
  • LinkedIn
פורסם ב: בניית אתר חדש, כללי, קידום אורגני, קידום אתרי מסחר, קידום אתרים, קידום ממומן תגיות: Google, קידום אתרים אורגני - SEO, קידום ממומן - Google Adwords
« הקודם
פוסטים אחרונים

ולפעמים החגיגה נגמרת – שינויים בהצגת נפח חיפוש באדוורדס

ירוק זה הצהוב החדש

אתר מול דף עסקי בפייסבוק

קידום אתר 1 על 1

מה לבחור: קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום אורגני VS קידום ממומן

התאמת אתר למובייל

10 כללים לדף מוצר מנצח

קוד פתוח מול קוד סגור

מה מעניין אותך?
Google גוגל אנליטיקס דפי נחיתה התאמת אתר למובייל וורדפרס חנות מקוונת - Ecommerce מהירות נגישות אתרי אינטרנט פייסבוק קוד סגור קוד פתוח קידום אתרים אורגני - SEO קידום ממומן - Google Adwords
כל הזכויות שמורות למיכל שרוני | TSUMI-תשומת לב לאתרי אינטרנט 2015
We TSUMI
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל